Symbian (jak zwykle) na czele

czw, kwi 15, 2010

news

Symbian (jak zwykle) na czele

Po raz kolejny, okazuje się, że użytkownicy Symbiana podobnie jak sam system są NAJ. Jest ich najwięcej, a wyniki światowych badań nad mobilną reklamą pokazują, że Symbianowcy są także najliczniejszą grupą użytkowników telefonów, która klika w reklamy. Badanie to może sugerować też, że albo ubywa użytkowników Androida, albo, że mają oni kłopoty z klikaniem w reklamy…

Zacznę od początku: badanie przeprowadziła firma Smaato. Jej pracownicy obliczyli poziom CTR reklam (Click Trough Rate czyli stosunek ilości kliknięć na reklamę do ilości jej wyświetleń) które widzą użytkownicy smartfonów.  Najbardziej skorymi do klikania byli właściciele modelów właśnie z Symbianem, a zaraz za nimi znajdują sie użytkownicy telefonów starszej generacji z natywnymi systemami operacyjnymi. Trzecie miejsce zajmuje Windows Mobile, a resztę stawki uzupełniają fani Apple, użytkownicy Androida, chylącego się ku upadkowi Palm oraz  BlackBerry.

Oczywiście najmniej interesuje mnie tu fakt klikalności na reklamy – wynik tego badania pokazuje raczej to, jaki system operacyjny “rządzi” w sieci. Dane zebrano z 36 sieci reklamowych i przedstawiają one wyniki ponad 4 miliardów zapytań reklamowych które miały miejsce u 3300  wydawców internetowych. Zakres jak widać szeroki i śmiało można powiedzieć, że Symbian jest najbardziej popularnym systemem operacyjnym na świecie.

Na drugim biegunie tego zestawienia i wyników badań znajduje się Android. Wydaje się że coś niedobrego dzieje się z dzieckiem Google. Mimo oczywistych plusów samego systemu i faktu, że preinstalowany on jest na naprawdę świetnych urządzeniach, liczba kliknięć wygenerowanych przez userów od początku roku spadła aż o 50%! Oznacza to albo spadek użytkowników Androida, albo to, że stali się oni nagle wyjątkowo nieufni wobec tego rodzaju marketingu. W to raczej trudno jest uwierzyć. ..

Źródło: techcrunch.com

Jeżeli uważasz te informacje za ciekawe to kliknij na poniższy przycisk i wykop ten artykuł

, , , , , ,



Napisz komentarz